Alternatívne riešenie sporov

5.11 MOŽNOSŤ ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPORU

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na alternatívne riešenie sporu (ďalej iba „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi spotrebiteľom a predávajúcim a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ustanovení §1 ods. 4 zákona č.391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 Eur. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č.1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať uhradenie poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 Eur s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma na podávanie alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu:
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete na stránke Ministerstva hospodárstva SR:
http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/

Adresa na uplatnenie reklamácie: EM Solutions, s.r.o., Ing. Matej Erdős, Blažov 101, 929 01 Kútniky

 

Vyňaté z Obchodných podmienok Ellakozmetika.sk

Posledná aktualizácia 23.1.2018